
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les recherches... | Votre compte |
Détail de l'indexation
371.9046 : Intégration scolaire (éducation des élèves et étudiants exceptionnels dans les programmes scolaires réguliers, éducation intégratrice, ouvrages généraux, repérage des élèves et étudiants qui nécessitent une éducation spéciale)
















































































Ouvrages de la bibliothèque en indexation 371.9046



Addressing tensions and dilemmas in inclusive education / Brahm Norwich
Titre : Addressing tensions and dilemmas in inclusive education : living with uncertainty Type de document : texte imprimé Auteurs : Brahm Norwich, Auteur Editeur : Londre, New York : Routledge Année de publication : 2013 Importance : 1 vol. (189 p.) Présentation : couv. ill. en coul. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-415-52848-1 Langues : Anglais (eng) Index. décimale : 371.9046 Intégration scolaire (éducation des élèves et étudiants exceptionnels dans les programmes scolaires réguliers, éducation intégratrice, ouvrages généraux, repérage des élèves et étudiants qui nécessitent une éducation spéciale) Résumé : Based on extensive research, Addressing Tensions and Dilemmas in Inclusive Education presents a contemporary and critical analysis of the interaction between different perspectives and positions in the field of inclusive education.
Referring to existing attitudes on the education of children and young people with learning difficulties and disabilities, Professor Norwich argues that despite the appeal of inclusion as a single powerful position, its practical realisation involves tensions and dilemmas that have to be addressed and resolved. This core analysis is illustrated by a review of relevant national and international concepts, principles, research and practices drawing on literature in areas of current interest and concern, such as:
* identification and classification;
* current national and international conceptions;
* pedagogic and curriculum issues;
* organisation of schooling;
* parental and student perspectives;
* the contribution of research to policy and practice.
Engaging with the fundamental issues in the field and providing a coherent perspective that recognises and justifies the inter-connection between specialised and general school provision, this accessible and timely book will be of interest to all researchers and students of inclusive education.Type de document : Ouvrage Addressing tensions and dilemmas in inclusive education : living with uncertainty [texte imprimé] / Brahm Norwich, Auteur . - Londre, New York : Routledge, 2013 . - 1 vol. (189 p.) : couv. ill. en coul. ; 24 cm.
ISBN : 978-0-415-52848-1
Langues : Anglais (eng)
Index. décimale : 371.9046 Intégration scolaire (éducation des élèves et étudiants exceptionnels dans les programmes scolaires réguliers, éducation intégratrice, ouvrages généraux, repérage des élèves et étudiants qui nécessitent une éducation spéciale) Résumé : Based on extensive research, Addressing Tensions and Dilemmas in Inclusive Education presents a contemporary and critical analysis of the interaction between different perspectives and positions in the field of inclusive education.
Referring to existing attitudes on the education of children and young people with learning difficulties and disabilities, Professor Norwich argues that despite the appeal of inclusion as a single powerful position, its practical realisation involves tensions and dilemmas that have to be addressed and resolved. This core analysis is illustrated by a review of relevant national and international concepts, principles, research and practices drawing on literature in areas of current interest and concern, such as:
* identification and classification;
* current national and international conceptions;
* pedagogic and curriculum issues;
* organisation of schooling;
* parental and student perspectives;
* the contribution of research to policy and practice.
Engaging with the fundamental issues in the field and providing a coherent perspective that recognises and justifies the inter-connection between specialised and general school provision, this accessible and timely book will be of interest to all researchers and students of inclusive education.Type de document : Ouvrage Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 10001633 371.9-NOR Livre Ouvrages et ouvrages de référence Ouvrages Disponible Enseigner aux élèves ayant des besoins particuliers / Cheryll Duquette
Titre : Enseigner aux élèves ayant des besoins particuliers : guide complet pour les accompagner vers la réussite Type de document : texte imprimé Auteurs : Cheryll Duquette, Auteur Editeur : Montréal [Canada] : Chenelière éducation Année de publication : 2014 Collection : Didactique / Gestion de classe Importance : 1 vol. (208 p.) ISBN/ISSN/EAN : 978-2-7650-4845-9 Langues : Français (fre) Mots-clés : Parascolaire Didactique, Pédagogie Index. décimale : 371.9046 Intégration scolaire (éducation des élèves et étudiants exceptionnels dans les programmes scolaires réguliers, éducation intégratrice, ouvrages généraux, repérage des élèves et étudiants qui nécessitent une éducation spéciale) Résumé : Si vous désirez mieux comprendre vos élèves ayant des besoins particuliers et les accompagner vers la réussite, ce guide est fait pour vous!
En effet, cet ouvrage bien vulgarisé vous explique de façon concise les problématiques actuelles vécues par les élèves du primaire et du secondaire ayant des besoins particuliers.
• Les élèves ayant des difficultés d’apprentissage;
• Les élèves présentant des problèmes de comportement;
• Les élèves doués;
• Les élèves ayant une déficience intellectuelle;
• Les élèves atteints de troubles de santé mentale;
• Les élèves présentant une déficience sensorielle;
• Les élèves présentant un trouble du spectre de l’autisme;
• Et bien plus encore!
Les symptômes et les caractéristiques de chaque cas vous sont expliqués afin de vous aider à les reconnaître et à mieux les comprendre. Des conseils pratiques vous permettront d’intervenir efficacement auprès de ces élèves et d’ajuster votre enseignement de façon réaliste selon les besoins de l'ensemble de la classe.
Plusieurs outils pratiques, sous forme de fiches reproductibles, vous sont offerts dans l’ouvrage ainsi que sur notre site Web en format modifiable.Type de document : Ouvrage Enseigner aux élèves ayant des besoins particuliers : guide complet pour les accompagner vers la réussite [texte imprimé] / Cheryll Duquette, Auteur . - Chenelière éducation, 2014 . - 1 vol. (208 p.). - (Didactique / Gestion de classe) .
ISBN : 978-2-7650-4845-9
Langues : Français (fre)
Mots-clés : Parascolaire Didactique, Pédagogie Index. décimale : 371.9046 Intégration scolaire (éducation des élèves et étudiants exceptionnels dans les programmes scolaires réguliers, éducation intégratrice, ouvrages généraux, repérage des élèves et étudiants qui nécessitent une éducation spéciale) Résumé : Si vous désirez mieux comprendre vos élèves ayant des besoins particuliers et les accompagner vers la réussite, ce guide est fait pour vous!
En effet, cet ouvrage bien vulgarisé vous explique de façon concise les problématiques actuelles vécues par les élèves du primaire et du secondaire ayant des besoins particuliers.
• Les élèves ayant des difficultés d’apprentissage;
• Les élèves présentant des problèmes de comportement;
• Les élèves doués;
• Les élèves ayant une déficience intellectuelle;
• Les élèves atteints de troubles de santé mentale;
• Les élèves présentant une déficience sensorielle;
• Les élèves présentant un trouble du spectre de l’autisme;
• Et bien plus encore!
Les symptômes et les caractéristiques de chaque cas vous sont expliqués afin de vous aider à les reconnaître et à mieux les comprendre. Des conseils pratiques vous permettront d’intervenir efficacement auprès de ces élèves et d’ajuster votre enseignement de façon réaliste selon les besoins de l'ensemble de la classe.
Plusieurs outils pratiques, sous forme de fiches reproductibles, vous sont offerts dans l’ouvrage ainsi que sur notre site Web en format modifiable.Type de document : Ouvrage Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 10000446 371.9-DUQ Livre Ouvrages et ouvrages de référence Ouvrages Disponible Equality, participation and inclusion 2
Titre : Equality, participation and inclusion 2 : diverse contexts Type de document : texte imprimé Mention d'édition : 2nd edition Editeur : Londre, New York : Routledge Année de publication : 2010 Importance : 1 vol (341 p.) Présentation : couv.ill.encoul ISBN/ISSN/EAN : 978-0-415-58424-1 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Inclusive education Special education Multicultural education. Index. décimale : 371.9046 Intégration scolaire (éducation des élèves et étudiants exceptionnels dans les programmes scolaires réguliers, éducation intégratrice, ouvrages généraux, repérage des élèves et étudiants qui nécessitent une éducation spéciale) Résumé : What are the experiences of children and young people? How can we think about the challenges they face? What systems and practices can support them? How can we develop greater equality, participation and inclusion across diverse settings? This title considers a wider range of diverse experiences and contexts, emphasising on educational settings. Type de document : Ouvrage Equality, participation and inclusion 2 : diverse contexts [texte imprimé] . - 2nd edition . - Londre, New York : Routledge, 2010 . - 1 vol (341 p.) : couv.ill.encoul.
ISBN : 978-0-415-58424-1
Langues : Anglais (eng)
Mots-clés : Inclusive education Special education Multicultural education. Index. décimale : 371.9046 Intégration scolaire (éducation des élèves et étudiants exceptionnels dans les programmes scolaires réguliers, éducation intégratrice, ouvrages généraux, repérage des élèves et étudiants qui nécessitent une éducation spéciale) Résumé : What are the experiences of children and young people? How can we think about the challenges they face? What systems and practices can support them? How can we develop greater equality, participation and inclusion across diverse settings? This title considers a wider range of diverse experiences and contexts, emphasising on educational settings. Type de document : Ouvrage Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 10001639 371.9-EQU Livre Ouvrages et ouvrages de référence Ouvrages Disponible Learning and Inclusion / Priscilla Alderson
Titre : Learning and Inclusion : The Cleves School Experience Type de document : texte imprimé Auteurs : Priscilla Alderson, Auteur Editeur : Londre, New York : Routledge Année de publication : 2013 Importance : 1 vol (91 p.) Présentation : couv. en coul. ISBN/ISSN/EAN : 978-0-415-72255-1 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Inclusive education Case studies Mainstreaming in education Index. décimale : 371.9046 Intégration scolaire (éducation des élèves et étudiants exceptionnels dans les programmes scolaires réguliers, éducation intégratrice, ouvrages généraux, repérage des élèves et étudiants qui nécessitent une éducation spéciale) Résumé : Mainstream schools are consistently faced with numerous and often contradictory requirements, both to achieve high results and to be inclusive and incorporate children of every ability. This title, first published in 1999, describes how one renowned inclusive community school, Cleves School, responds to the challenges faced by themselves and other schools. Specifically, Priscilla Alderson shows how methods of inclusive learning can be incorporated with those designed to improve standards of achievement for every child. Practical and comprehensive, this title remains applicable to the challenges currently faced within the British education system. Type de document : Ouvrage Learning and Inclusion : The Cleves School Experience [texte imprimé] / Priscilla Alderson, Auteur . - Londre, New York : Routledge, 2013 . - 1 vol (91 p.) : couv. en coul.
ISBN : 978-0-415-72255-1
Langues : Anglais (eng)
Mots-clés : Inclusive education Case studies Mainstreaming in education Index. décimale : 371.9046 Intégration scolaire (éducation des élèves et étudiants exceptionnels dans les programmes scolaires réguliers, éducation intégratrice, ouvrages généraux, repérage des élèves et étudiants qui nécessitent une éducation spéciale) Résumé : Mainstream schools are consistently faced with numerous and often contradictory requirements, both to achieve high results and to be inclusive and incorporate children of every ability. This title, first published in 1999, describes how one renowned inclusive community school, Cleves School, responds to the challenges faced by themselves and other schools. Specifically, Priscilla Alderson shows how methods of inclusive learning can be incorporated with those designed to improve standards of achievement for every child. Practical and comprehensive, this title remains applicable to the challenges currently faced within the British education system. Type de document : Ouvrage Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 10001623 371.90-ALD Livre Ouvrages et ouvrages de référence Ouvrages Disponible Overcoming Exclusion / Peter Mittler
Titre : Overcoming Exclusion : Social Justice through Education Type de document : texte imprimé Auteurs : Peter Mittler, Auteur Editeur : Londre, New York : Routledge Année de publication : 2013 Importance : 1 vol (251 p.) Format : 24 cm. ISBN/ISSN/EAN : 978-0-415-50418-8 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Inclusive education Educational equalization EDUCATION Special Education Index. décimale : 371.9046 Intégration scolaire (éducation des élèves et étudiants exceptionnels dans les programmes scolaires réguliers, éducation intégratrice, ouvrages généraux, repérage des élèves et étudiants qui nécessitent une éducation spéciale) Résumé : In this Collected Works, Professor Peter Mittler brings together twenty-one of his key writings in one essential volume, providing a distinctive commentary on some of the most important issues in education over the last thirty years.
This unique collection illustrates the development of Professor Mittler’s thinking over the course of a long and esteemed career, encompassing his work on the origins of under-achievement, the ways in which obstacles to learning can be understood and overcome and the importance of human rights for all marginalised minorities. It follows the thread of his growing awareness that human development depends on a series of complex interactions between the ‘double helix’ of nature and nurture.
One of the world’s most respected and eminent scholars of the field of special needs and inclusive education, Professor Mittler includes chapters from his best-selling books and selected articles from leading journals, providing the reader with a chronological and global perspective on his work and thinking, and the impact it had at and beyond the time of writing.Type de document : Ouvrage Overcoming Exclusion : Social Justice through Education [texte imprimé] / Peter Mittler, Auteur . - Londre, New York : Routledge, 2013 . - 1 vol (251 p.) ; 24 cm.
ISBN : 978-0-415-50418-8
Langues : Anglais (eng)
Mots-clés : Inclusive education Educational equalization EDUCATION Special Education Index. décimale : 371.9046 Intégration scolaire (éducation des élèves et étudiants exceptionnels dans les programmes scolaires réguliers, éducation intégratrice, ouvrages généraux, repérage des élèves et étudiants qui nécessitent une éducation spéciale) Résumé : In this Collected Works, Professor Peter Mittler brings together twenty-one of his key writings in one essential volume, providing a distinctive commentary on some of the most important issues in education over the last thirty years.
This unique collection illustrates the development of Professor Mittler’s thinking over the course of a long and esteemed career, encompassing his work on the origins of under-achievement, the ways in which obstacles to learning can be understood and overcome and the importance of human rights for all marginalised minorities. It follows the thread of his growing awareness that human development depends on a series of complex interactions between the ‘double helix’ of nature and nurture.
One of the world’s most respected and eminent scholars of the field of special needs and inclusive education, Professor Mittler includes chapters from his best-selling books and selected articles from leading journals, providing the reader with a chronological and global perspective on his work and thinking, and the impact it had at and beyond the time of writing.Type de document : Ouvrage Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 10001630 371.9-MIT Livre Ouvrages et ouvrages de référence Ouvrages Disponible Promoting Inclusive Practice / Christina Tilstone
PermalinkThe Irregular School / Roger Slee
PermalinkThe Language of Inclusive Education / Elizabeth Walton
Permalink
Centre de Documentation du CSEFRS
Se connecter
Mot de passe oublié ?Adresse
Centre de Documentation du CSEFRSAngle avennues Allal El Fassi et Al Melia, Hay Riad, Rabat-BP6535
Rabat
Maroc
0537774425
contact